| Företagets svar |
Hej Simon
Tack så mycket för att du skriver till oss och det väldigt tråkigt att höra att inte allt gått rätt till. Beklagar detta!
Det som skett i ditt ärende är ett fel från våran sida och det skall givetvis rättas till. Varan har skickats mot postförskott på hela beloppet istället för på endast den självrisk du som kund skall erlägga. Pga detta vill då inte Posten lämna ut varan utan rätt betalning. Vårat kundcenter skickade in en rättning till Posten på detta men tyvärr kom denna information inte fram i tid till uthämtningsstället du skulle avhämta din monitor ifrån. Och detta medförde att de fortfarande ville ha betalning enligt tidigare information.
Så pga våran miss från början till slut har ditt ärende dragit ut på tiden, att du upp på det känner dig dåligt bemött gör inte det hela bättre såklart. Har tagit detta vidare med ansvarig för vårat kundcenter som får reda ut detta.
Jag har vari i kontakt med Erikslundsvaruhuset angående ärendet och vårat Kundcenter skall redan ha varit i kontakt med dig gällande det fel som uppkommit med posten. Samt att detta nu skall vara löst och att de även skall ha skickat en kompensation till dig.
Hoppas att din nya monitor är till belåtenhet, samt att du fortfarande har lite förtroende kvar för oss på Elgiganten.
Sen vill jag passa på att önska dig enn riktigt bra dag Simon.
|
| Mattias Berggren, Servicechef Elgiganten, Elgiganten |
Företaget svarade 2010-07-26 16:34 |
Vad tyckte du om svaret?
|
|
|
 | Företaget svarade efter 1 dag och 23 timmar. |
|
Kommentarer
|
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera på ett inlägg som är äldre än 7 dagar. |
 | Hansson, 2010-07-31 13:16:51: |  | Hata Felgiganten - Vilken butik jobbade du i egentligen? och hur många tusen år sedan var detta? Den butiken jag jobbar i och de andra jag har jobbat i kan jag med gott självförtroende säga att det du säger är ren bullshit. Du säger även att du jobbar åt en konkurrent som hjälper vid första feltillfället. Om vi ska ta och jämnföra den lilla % som elgiganten har missnöjda kunder ifrån våran service, och ditt bolag, tror ja inte du skulle ha samma inställning. Men för att återknyta något till tråden iaf, kul att det löste sig tillslut! :)
|
|
 | Ekonomen, 2010-07-30 17:10:45: |  | | TV: Elgiganten går ju jättebra NOT!,, vad tänker du på nu? allt är ju relativt men att gå med mer vinst än MM, siba och onoff tillsammans är väl ändå rätt så bra även om man räknar in den vinst som siba och onoff får från resursbank. :) baserat på 2008 års bokföring. |
|
 | TV, 2010-07-29 01:20:45: |  | | sk91: elgiganten går ju jätterbra NOT! |
|
 | Hata Felgiganten, 2010-07-28 21:55:25: |  | Ruben4578 och sk91: Tyvärr har jag sett det inifrån... och nej, jag har inte fått sparken :=)) Jag har också erfarenhet från konkurrerande kedja där servicearbetet är kontinuerligt och där man hjälper kunden vid första tillfället så att klagomål uteblir, OBS! Det var innan min erfarenhet från insidan av Elgiganten så tyvärr sk91 jag jobbar inte på MM o har aldrig gjort det!
Det jag sett skulle få nackhåret att resa sig på er, kompetenta människor som vill hjälpa kunderna får skit uppifrån då det kostar pengar, ändå har Elgiganten ett intern motto som lyder "Alla anställda på Elgiganten har rätt att göra kunden nöjd, oavsett kostnad!"
Gör man det som säljare får man skit uppifrån, gör man det som VHC får man skit från ledningen... nä!
Som sagt, de kryper här på FS av den enkla anledningen att här syns det när kunderna klagar!
Tråkigt om jag krossat er drömvärld! |
|
 | sk91, 2010-07-27 11:09:53: |  | Han jobbar väl för MM och MM går ju så bra så.. NOT !!
Och MM får ju mera skit an Elgiganten och har 1000ggr sämre service än alla andra som SIBA, ONOFF, ELGIGANTEN, EXPERT osv..
Inte konstigt att folk inte går dit mer än en gång.
Ne Elgiganten är service inriktade och löser sina problem när det blivit strul, vilket dom ska ha cred för.
Som Ruben skrev, hur ofta får du se att dom gjort bra då ? |
|
 | Ruben4578, 2010-07-27 07:47:30: |  | @ "Hata Felgiganten"
Larvigt sagt av dig, "Elgiganten gör såna här misstag stup i kvarten". Hur kan du möjligtvis veta detta? Tänker du på FS-inlägg? Elgigantens servicemedarbetare hjälper flera tusen kunder varje dag, fattar du vilken liten del det är som klagar? Med så många kunder som Elgiganten har är det oundvikligt att det tyvärr blir fel ibland...
Tyvärr är det sällan folk orkar skriva här ifall de fått bra service. Jag har alltid blivit bra bemött när jag haft problem med en produkt, snabbt löst och trevlig personal.
Men du är väl en av dom som hade fel en gång när du behövde hjälp, sen drar du alla över samma kant. Väx upp |
|
 | Tony, 2010-07-26 18:28:16: |  | | Sitter på kundtjänst(inte elgigantens dock) kan inte mitt anställningsnr d: |
|
 | Maja31, 2010-07-26 18:00:09: |  | | Det finns alltid 2 sidor av varje klagomål men vad är de här med efternamn? anställningsnr är väl kanon om man vill hänvisa till någon !! De är ju till för sånt, tycker de är bra att elgiganten svarar och ger sin version av vad som har hänt, tror ni inte de finns liknande sånna händelser på alla firmor ? undra hur många kunder som handlar på elgiganten varje dag ?? skärp er nu !! |
|
 | Lyr, 2010-07-26 17:52:41: |  | | Borde räcka att be om anställningsnr då detta inte kan användas annat än internt tycker jag. |
|
 | Perssons Koldioxid, 2010-07-26 15:57:10: |  | Allt det här låter konstigt. På ONOFF när det gäller försäkringsärenden så fixar man det direkt i butiken, och om det behövs skicka in så får man en ny skärm i butiken. Om jag inte missminner mig så har Elgiganten det på samma sätt. Så allt det här med att skicka osv förstår jag mig inte på .
Sen har du nog bara haft en enorm otur, de kommer åtgärda detta kan jag lova :)
Och kom ihåg....
Andas in, Andas ut - Perssons Koldioxid |
|
 | _123_, 2010-07-26 14:03:03: |  | | Vi hade en säljare på jobbet som inte bara blev uppringd, utan kunden åkte hem till honom och knackade på hans dörr och krävde hjälp med saker. Så jag har full förståelse för att man inte vill lämna ut sitt efternamn hur som helst... |
|
 | Stor erik, 2010-07-26 10:59:23: |  | @ Lill klas
Det är sorgligt att se att det finns så pass naiva människor som dig, men jag antar att det beror på bristande livserfarenhet så du är ursäktad. Om jag inte missminner mig helt så kan vi läsa om ett lysande ex tidigare i denna tråd där personen i fråga blivit uppringd?
Att ange förnamn samt anställningsnummer räcker gott och väl. |
|
 | Lill klas, 2010-07-26 10:42:06: |  | @ Stor erik
Det kan väl inte vara så svårt att gissa? Och särskilt obehagligt är det inte heller? Tror du att Simon tänker åka hem till personen eller ringa nattliga samtal?
Jag tror snarare att Simon vill veta både för- och efternamn för att han ska kunna hänvisa till den personen om det skulle uppstå något problem efter samtalet. Det blir liksom lite svårt att veta vilken av alla fem "Lena" eller sju "Erik" som man pratat med på kundtjänsten.
I mitt jobb ingår bland annat att svara på frågor från folk och jag anger ALLTID mitt för- och efternamn och även mitt jobbnummer oavsett hur trevliga, jobbiga eller påträngande personerna är (även rena rättshaverister). Eftersom jobbnumret är kopplat till min mobil skulle det kunna innebära att folk kan ringa mig vilken tid som helst på dygnet. Men jag har varken blivit uppringd före och efter kontorstid eller blivit mött av någon hotfull person vid min ytterdörr där hemma.
Det är bara paranoida personer som tror att man per default ska bli hotad om man lämnar ut sitt efternamn till en kund. |
|
 | Stor erik, 2010-07-26 10:02:46: |  | | Jag saknar fortfarande en bra motivering till varför "Simon" har rätt att veta efternamn på personerna i kundtjänst. Jag har själv jobbat i butik och nekat "upprörda" kunder från att veta efternamn på mina kollegor, är det för att som "tony" skrev att man ska kunna söka upp på eniro? Oerhört obehagligt.... |
|
 | Hata Felgiganten, 2010-07-25 21:36:24: |  | | @sk91: Vad jag menar är att Felgiganten gör såna här misstag stup i kvarten, och sedan försöker slåta över sin bristande rutiner genom att skriva välformulerade svar här på FS och utlova kompensationer istället för att lära sig ge kunderna rätt service och bemötande från början! |
|
 | sk91, 2010-07-25 21:06:28: |  | Jag fattar inte heller varför du inte gick till butiken efter det strulat ett par ggr och att du inte fått det fixat.
Men sen är det ju så att det är ju inte butiken som gjort fel utan kundtjänst, men butiken hade ju löst det åt dig.
Sen till Hata Felgiganten:
Klart att han ska ha kompensation och det är ju beklagligt att det blivit som det blivit. Men du kanske inet vill att man ska få något som plåster på såren eller är du alltid biiter när andra får och inte du ??
Till iNFECTED:
Elgiganten brukar faktisk vara generösa när det gäller det om dom gjort fel men självklart ska han slippa ev. självrisk och frakt osv... Och få något för problemet som blivit.
Simon:
Gör som gonimbe skrivit tidigare, kolla på Måndag med butiken så kan dom ringa till sin kundtjänst och få detta utrett en gång för alla, men som gonimbe skrev, ingen idé att vara bitter & arg och kaxig för då tror jag inte heller att du får bra hjälp. |
|
 | Mike123, 2010-07-25 15:22:11: |  | Men varför har du inte gått till butiken då ? Dom löser det åt dig. Det är alltid bättre att gå till butiken än att ta det med kundtjänst så inte kan göra så specillet mycket.
Sen kan det faktiskt bli fel, men du kanske är en perfekt person som aldrigt gjort fel eller ?
Det är mänskligt att göra fel ibland fast det är inte kul när man blir drabbad. För mig har det ALDRIG vart problem när man gått till butiken för att lösa dessa problem. |
|
 | gonimbe, 2010-07-25 11:27:04: |  | Mikvat.. det kommer säkert lösa sig, men det är alltid lättare att ta direkt kontakt med en butik eftersom kundtjänst är jävligt tråkiga att prata med.
Med en tragis mobil och 4 samtal senare så insåg jag att den enklaste vägen va den manuella via butiken ! =) |
|
 | mikvat, 2010-07-25 11:01:25: |  | danne11, du har fel. Det beror på när skärmen köptes. Villkoren ändrades oktober 2008 lite osäker på datumet) så om produkten köptes innan des så är det självrisk. Numera är det endast självrisk på mobiltelefoner, 295 kr.
Att posten inte vill lämna ut skärmen till dig är ju inget konstigt. Däremot är det tråkigt att det blivit fel från Eliggantens Kundcenter. Detta kommer att lösa sig. |
|
 | gonimbe, 2010-07-25 11:01:15: |  | @danne11 Det har du rätt i..
@alla andra.. läst och njut http://www.modernaforsakringar.se/Documents/Produktforsakring/Broschyrer/Trygghetsavtal_2010.pdf |
|
 | danne11, 2010-07-25 10:12:13: |  | | än en gång, de har ingen självrisk på skärmar. så funderar på om detta klagomål är sanning el ej... |
|
 | gonimbe, 2010-07-24 23:40:45: |  | | Linnéa.. Även trots att man har försäkring. Borde vara självrisken som ska betalas, inte hela skärmen. Förutsatt att skadan gick på försäkringen.. men det förmodar jag att den gjorde efterom TS inte skriver något annat.. |
|
 | Linnéa, Elegigiganten, 2010-07-24 23:04:20: |  | | Klart du måste betala saker du har haft sönder. |
|
 | iNFECTED, 2010-07-24 23:01:22: |  | | Som ren kompensation så borde Elgiganten bjuda på självrisken! Det finns faktiskt inga ursäkter för ett företag att agera på detta sätt. |
|
 | Hata Felgiganten, 2010-07-24 20:22:59: |  | | Felgiganten i ett nötskal... snart kommer det en ursäkt från servicechefen där han kryper och ger med sig och utlover en massa kompensation för att få högt betyg här på FS!! |
|
 | Drabbad av Tres kundtjänst, 2010-07-24 19:56:56: |  | | Fy för folk som tror att bra attityd är nåt man alltid ska hålla sig med oavsett hur man blir behandlad av tråkiga kundtjänster... |
|
 | Idiiih, 2010-07-24 18:52:39: |  | | Fy för din attityd... |
|
 | gonimbe, 2010-07-24 18:47:26: |  | Klart du måste betala summan som står på postförskottet.. Posten har fått den informationen, dom ändrar ingenting utan att få klartecken från avsändaren. Då i form av ett "ändrat förfogande". Det brukar dock ta 24 timmar innan posten har löst det, men det kan ibland gå snabbare om avsändaren tar direkt kontakt med postkontoret där paketet ligger.
Det jag inte riktigt förstår är varför dom skulle skicka hem en ny skärm till dig, varför du inte kunde hämta ut en ny där du lämnade in den trasiga. Men det finns säkert en bra förklaring till det också.
Tagga ner en smula och invänta måndag, åk till butiken och snacka med dom direkt där. Det brukar vara mycket lättare.. En sak till, kom inte dit med en kaxig/arg attityd.. då blir du bara motarbetad.. |
|
 | Tony, 2010-07-24 18:29:30: |  | Jag jobbar på en större kundtjänst och där har vi som krav att lämna ut förnamn och efternamn, inga problem egentligen men är lite obehagligt då ofta arga kunder får för sig att gå in på t.ex eniro och ta fram mitt nr och ringa mig hem.
Oftast på kundtjänsten kan man inte göra så mkt då det är serviceärenden men kan även tuvärr säga att blir någon direkt arg och skriker osv. så kan jag anses som lite ovillig att hjälpa, en trevlig person blir oftast bättre hjälpt. |
|
 | danne11, 2010-07-24 18:18:14: |  | | konstigt att du skulle betala en självrisk för en ny skärm. De har ju ingen självrisk på skärmar!?! |
|
 | vetande, 2010-07-24 18:13:00: |  | | Riktigt dåligt behandlat av Elgiganten som dels tagit tid på sig för utskicket av skärmen men också för att kundtjänsten inte skött sig efter så många samtal. Har dock förståelse för att mailen är standardiserade då de antagligen får för många mail för att svara enskilt och personligt på alla, det är oftast mycket smidigare över telefon. Men håller med nedan att kräva efternamn verkar bara konstigt, det leder inte till bättre service direkt. |
|
 | Stor erik, 2010-07-24 17:51:10: |  | | Varför ska hon på kundtjänst lämna ut sitt efternamn? |
|
Elgiganten - "FY på Elgiganten !!!!!!"
Jag lämnade in min trasiga monitor till Elgiganten på erikslund iVästerås, eftersom jag hade försäkring så skulle jag få en ny skärm. Allting gick bra och de på erikslund var jättesnälla och professionella av sig.
Men det gick 3 veckor och ingenting hände. Jag ringde elgigantens kundtjänst pratade med en ung tjej som inte alls var hjälpsam utan mer irriterad för att jag hade ringt och gav mig konstiga kommentarer som "du kan väl vänta lite till" eller "jag kan inte göra nått".
När jag blev arg och sa att jag var kund och vill ha hjälp NU blev hon arg och sa att jag skulle ringa till Moderna som hade hand om försäkring, jag frågade om hon kunde göra det men nej det var inte hennes jobb utan mitt.
Jag ringde Moderna och de hjälpte mig på en gång utan spydiga kommentarer. Killen på Moderna försäkringar talade om för mig att de har redan betalat summan för en ny skärm till Elgiganten för länge sedan och det var konstigt att Elgiganten inte hade skickad en ny skärm till mig.
Jag ringde Elgiganten igen men stort hopp om att alla på kundtjänsten inte kan vara så oprofessionella som den jag pratade med innan.
Efter 40 minuters väntan kommer jag fram till en tjej som presenterade sig med förnamn jag frågade snällt efter hennes efternamn och fick höra med en spydig kommentar att det behövde jag inte veta.
Jag frågade var min skärm är någonstans och vad har hänt.
Hon lovade att skärmen skulle skickas och jag skulle få den på SENAST måndag 2010-07-19.
Måndag blev tisdag och tisdag blev onsdag!!! jag ringde inte Elgigantens kundtjänst eftersom de är så otrevliga utan mailade dem. Jag skicka samma mail till Moderna försäkringar också.
I mailet skrev jag hur missnöjd jag är med dem och jag vill prata med någon chef och jag vill ha ersättning för all problem och förseningar som har varit.
Moderna ringde mig efter bara 10minuter och de förklarade snällt att de har betalat för skärmen för länge sen och det är Elgigantens fel och de ska prata med Elgiganten.
Elgiganten mailade ett tråkigt ursäktsbrev som de kopierar och klistrar in till alla deras missnöjda kunder. som är nog många när man googlar på Elgiganten.
De lovade att någon skulle ringa mig, senare ringde det en kille som bad om ursäkt och lovade att skärmen ska vara framme nu och jag ska åka och hämta den.
Jag fick sms från posten samma dag och åkte till posten för att hämta min monitor. äntligen!!!! tänkte jag.....
Posten vägrade lämna ut skärmen till mig, jag måste betala 2224kr för få hämta ut den!!
men jag ska bara betala självrisk på 195kr sa jag men det visste inte postkillen nånting om.
Jag åkte hem för att ringa elgiganten IGEN!!! det va för lång väntetid så jag mailade dem. Jag fick samma tråkiga klipp o klistra ursäktsmailet och någon skulle ringa mig.
Någon ringde mig från elgigantens kundtjänst på TORSDAG och bad om ursäkt för någon hade gjort fel hos dem. jag talade om för killen att jag är väldigt missnöjd med dem och vill ha ersättning för all besvär, men killen låtsades som ingenting och lovade att jag kunde hämta skärmen på fredag kväll för då var allting ordnat.
Jag gick till posten på LÖRDAG dvs idag för att hämta min skärm men killen på posten vill fortfarande ha 2224kr!!!!!!!!!!!!!
Hur imbecilla kan ni vara på elgiganten?
Kan INGEN hjälpa mig? hur kan man behandla en kund så här?
vad är elgigantens motto? Skit i kunden det finns fler?
Skickat till Elgiganten 2010-07-24 16:42